Persberichten en ander nieuws | WoodWing

WoodWing kondigt in-app Photo Editor aan voor WoodWing Assets Cloud

Geschreven door WoodWing | 25-jun-2024 10:00:00

[Amsterdam, 25 juni 2024] – WoodWing, een toonaangevende leverancier van oplossingen voor multikanaals contentcreatie en digitaal assetbeheer, kondigt met trots de lancering aan van een nieuwe in-app Photo Editor binnen WoodWing Assets Cloud. Deze nieuwste toevoeging revolutioneert de manier waarop bedrijven en creatieve teams beeldbewerking benaderen door een krachtige, gebruiksvriendelijke toolset aan te bieden die is ontworpen om visuele content voor meerdere platforms naar een hoger niveau te tillen.

De nieuwe Photo Editor-functie, die ter beschikking staat van gebruikers van WoodWing Assets Cloud, biedt directe toegang tot een scala aan lichte fotobewerkingsfunctionaliteiten. Van snelle retouchering tot geavanceerde kleurverbetering, snelle uitsneden en tekstoverlays: de Photo Editor stelt gebruikers in staat om snel en efficiënt boeiende beelden te creëren.

Ontworpen met het moderne contentlandschap in gedachten, speelt de Photo Editor in op de behoefte aan contentmaatwerk voor meerdere platforms, door het creëren van visuals die niet alleen prachtig zijn, maar ook geoptimaliseerd voor verschillende digitale kanalen, te vergemakkelijken. Dit sluit perfect aan bij de collaboratieve aard van de hedendaagse contentcreatie, door teams te ondersteunen om cohesiever te werken en tegelijkertijd merkconsistentie te waarborgen.

De belangrijkste functionaliteiten:

• Onmiddellijke beeldretouchering
    Verbeter snel foto's met professionele kwaliteitstools toegankelijk voor gebruikers van alle vaardigheidsniveaus.
  • Optimalisatie voor meerdere platforms
    Pas de grootte aan en snijd afbeeldingen naadloos bij voor verschillende socialemediaplatforms, waardoor de betrokkenheid en het bereik worden verbeterd.
  • Creativiteit in samenwerking
    Stroomlijn workflows met functies die teamcollaboratie en merkconsistentie ondersteunen over alle digitale assets.

"We zijn er trots op om een functie aan te bieden die niet alleen het creatieve proces verrijkt, maar ook inspeelt op de evoluerende eisen die worden gesteld aan digitale contentcreatie," verklaart Jouke Jongsma, Product Manager voor WoodWing Assets bij WoodWing.

Deze update onderstreept WoodWing's toewijding aan innovatie en zijn toewijding aan het leveren van geavanceerde oplossingen die digitaal assetbeheer en contentcreatie stroomlijnen. De in-app Photo Editor is nu beschikbaar en belooft een nieuwe standaard te zetten in toegankelijke, snelle fotobewerking voor makers en bedrijven.

Check voor meer informatie over WoodWing Assets Cloud en de nieuwe Photo Editor  de uitgebreide blogpost over de lancering van deze nieuwe feature. Neem voor vragen en verdere informatie contact op met pr@woodwing.com.

Over WoodWing
Bij WoodWing bevrijden we organisaties van hun inefficiënties in content en informatie. Al meer dan twee decennia zijn we een baken van innovatie en bieden we oplossingen die multichannel publishing-, kwaliteitsmanagement-, digitaal assetbeheer-, en documentbeheerprocessen stroomlijnen. Ons productportfolio is geschikt voor alle sectoren en verbetert de efficiëntie van contentcreatie en informatiemanagement. WoodWing Software is een besloten vennootschap (BV) met het hoofdkantoor in Nederland, kantoren in de VS en Maleisië, commercieel personeel in LATAM en een wereldwijd partnernetwerk. Het bedrijf is opgericht in 2000 en heeft een wereldwijd personeelsbestand van meer dan 200 werknemers.